tisdag 26 januari 2010

Del 2 Direkt va!




Efter att ha skickat runt bilden på födelsemärket till diverse hemliga labb och såna datafreaks som bara sitter och gör sånt som vi andra inte fattar ett skit av men som väldigt ofta har extremt stor betydelse för att lösa brott eller för att Mulder och Scully ska hitta till rätt del av nordpolen så har (vägra komma o punkt) jag inte kommit vidare alls eftersom ingen svarar på mina mail. Tur att mamma lärde mig Photoshop.
Här kan ni tack vare ett patenterat filtreringssystem (Jag drog i nån spak i nån inställning) klart och tydligt urskilja ön med dess stränder och i mitten de hemliga bergen. (Men ingen jävla lucka, detta är inte Lost.) Jag har efter undersökningar på hemlig ort (låter mycket coolare än Karlstad eller hur?) samt diverse tips från allmänheten fått reda på att:
"The mark" (Änte Levengood) kan FREAKIN KRYMPA MED TIDEN. Om detta är sant eller inte kan jag kanske inte veta förän det är försent och ärligt talat så skiter jag i vilket. Tidsfrister är dramaturgens bästa kompis. (I alla fall dom kassa som skriver actionfilmer.) Hur spännande hade Philadelphia varit om läkarna hade sagt jo du kommer dö redan om sådär 30 år. Så skynda dig med din rättegång om du vill.. eller så skriver du dina memoarer först. Nähänä nänä. Smit medans järnet är varmt i magen som springnotekillen sa.
Så vart har jag kommit? Ingenstans alls. Allt detta medans mitt födelsemärke (antagligen/eventuellt) krymper för varje sekund som går.
Det enda jag hittat som det minsta liknar The mark är en gammal körsbärstomat jag råkade trampa på. Den va fett lik men väldigt svår att liksom komma in i. Att ta del av. Så tillbaks till google earth eller typ nått dammigt bibliotek där Sean Connery går runt och ser ut som en uggla. Jag vet inte heller om den lilla ön norr om den stora har någon betydelse. Det kan ju vara tryckfel. Hoppas på kraftig aha-upplevelse när svaret plötsligt dyker upp i form av oväntad hjälp från gammal kolega/vakande ängel/kjoltyg som äger bar på snöklätt berg. Snälla hjälp mig. Skicka hemligt meddelande med krypterad information så inte fienden kan förstå. Gärna brevduva eller flaskpost. Flaskpost kan vara svårt för alla som bor söder om Dalarna då vattnet rinner nerför kartan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar