söndag 24 januari 2010

Nästa projekt att sätta tänderna i: Musikdokumentär.



Grilla och hänga ut i sofforna.



Klezmer.. (nästa gång prova blanda med kanske sampler och en lokal där man har mer svängrum )



Kappelet med förstärkning



Rasmus och Kapten Röd.



Jens på ljud så att allt låter crisp.


Piano på väg hem igen.

Allt Foto av Elias Hermansson

Ransäter Unplugged. Körde en provhelg i 25e-27e September med Kappellet, Kapten Röd, Sväng Ivars (?) och fler.
Experimentet går ut på att:
Olika musiker från olika grupper o sånt
*Hänger ut en vecka på landet (Spelade in två dagar nu)
*Äta mat och dricka öl
*Basta och snacka skit
*Jammar tillsammans
*Spelar in låtar (redan förberdda, mixar och nya colabs)
Allt filmas med 3-kamera + riggat ljud.
Platsen bör vara avskild och mycket större än den var nu
(Fick inte plats någon publik alls)

Slutprodukt: Blueray/TV Musikdokumentärt äventyr med naturromantiska inklippsbilder.
För landsortssuktande musikintresserade storstadsstressade Joe´s (och Joyeenaz).




Mer info om detta proj kommer.

2 kommentarer:

  1. Jag bistår gärna med något om jag kan! Detta låter himla spännande. Jag kan alltid agera själavårdare om inte annat. Det har jag gjort på festival redan. Referens kan ordnas.

    SvaraRadera
  2. Vad ärad jag blir att du skriver att jag tog bilderna :)

    SvaraRadera