måndag 25 januari 2010

Grävande journalistik/Äventyr



Efter årtionden har jag nästan givit upp drömmen om att komma fram till en tatuering jag faktiskt vill ha på kroppen. Då det slog mig. Jag har ett rätt maffigt födelsemärke på bakhuvudet. Så vilket land är på mitt bakhuvud? Vilket liknar det mest. (Nån liten ö kanske. Använd din fantasi ffs.) Och om jag tatuerar det landet där det "ska sitta"... vad kommer hända? Kommer jag få för mig att åka dit och leta upp en skruttig gubbe som bor på ett berg och vet massa saker eller så måste jag hitta nån gammal kista med hemlisar eller sånt. Eller så blir jag kontaktad av hemlig intressent som vill mötas i barer å smyga över dokument med flygbiljetter och id handlingar i. Ingen vet ännu. Äventyret står där och luktar både gott, spännande och farligt.. typ aids. Fett, curry och Aids luktar det.
Sökandet kan börja. Vart är första pusselbiten. (Landet är första pusselbiten om det är svårt att hänga med.)
Och ... när jag hittat första pusselbiten och typ fyllt i den med rödpenna. Alla outlines på ön/mitt bakhuvud. Kommer konturerna att börja glöda och så får vi se typ en flashback eller dagdrömm eller nått. Få en till pusselbit typ. Dom som är i rummet med mig alltså. Jag kan ju knappast fylla i själv eftersom det är en sån tjabbig placering och nån borde ju fota eller filma OM konturerna/något annat börjar glöda.

4 kommentarer:

  1. Äh det är ju ett av spökena från PacMan! Du kanske ska ge dig in i spelbranschen?

    SvaraRadera
  2. Pliz lägg upp en mera kontrastrik bild på bakhuvudet så jag kan gå ut på guugl öörth och hitta din superterriffic happy island. Du bör även överväga att byta ut svarta bakgrund/vit text mot något som inte får mig att se venetian blindmönster när jag tittat bort från dotan. In other news: Löv it!

    SvaraRadera
  3. Kontrast ja. Jag ska försöka lägga upp inzoomade o fifflade bevis.
    Vet inte vad man ska ha för typsnitt och sånt. Dom har ju inga på blogger.
    Å färger o sånt. Nu kör jag sommardagshimmel och vägarbete. Tänkte gå in mer på roadkill och maskrosor till våren.

    SvaraRadera
  4. Påminner om Island

    SvaraRadera