torsdag 22 april 2010

Jag tänkte väl det

Konstiga uttryck och sånt är en ständigt källa till cirkelresonemang och tidsfördriv när man trötnat på att gnälla om grannens rädda och ensamma hund som bara har skälla högt och fett ofta som hobby. Just den där "jag tänkte väl det" är fan top tio feligast.
När ska man fyra av den? Inte när man som besserschwisser (ja ja vet) självgott efterhandar nån annan. (Nytt ord btw. Skriv ner o kom ihåg.) Typ: Jag skulle säga att du inte ska pissa på tjurstaketet men i stället så tänkte jag (väl, om man är osäker) det. Nänä. Man ska använda den på helt annan bollplan. Dubbelspelsreplik säger jag. Som att skrämma ut änderna ur vassen från ena hållet o sen stå o fega med gevär i andra änden av sjön eller att försöka reta upp någon i polisförhöret så att han försäger hela lömska planen. The diamonds are in the body !!! Jag tänkte väl det. Kan användas i nästan alla situationer. Lite som ursäkten: Det var inte så jag hade tänkt det. (För jag lever oftast i fantasyland, där allt blir som jag tänker att det ska.) Jag hade typ tänkt att jag skulle komma undan, men det sket ju sig och nu känner jag att jag måste uttala mig i frågan. (Ja, Röda Korset.) Jag tänkte väl det funkar även när man kläcker olika nöt-meningar på jobb eller andra ställen där det är relativt lätt att skämma ut sig. -Har du peruk/är du gravid/har du stomipåse och i så fall läcker den? -Näe. (Föresten jag måste gå nu.) -Jag tänkte väl det. KA-PAOOW !!! Nä det gjorde du fan inte. Du försökte klämma en smygare men det blev en brakskit och när du kom ut ur dagdrömmen upptäckte du att du fortfarande står i hissen med tre främlingar. (Detta är alltså en liknelse. Tänk på att det är sent när jag skriver detta.) Då kan man inte använda "jag tänkte väl det" men däremot "Det var inte så jag hade tänkt det". Kontenta aka. poängredovisning: Folk kan inte höra vad du tänker (förutom på TV) och det var typ därför man uppfann blinkers på bilar. Det finns ingen yttre och inre scoreboard. Är det min födelsedag och du står där utanför min ytterdörr så ska du fan ha med en tårta och inte massa ord om vad du tänkte baka. För dom får du fan äta upp själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar