onsdag 19 oktober 2011

Håll tyst å kyss mig



















Artighetsfraser. Jo tack, själv då? Drömde igen om att jag defrostade mitt barn i micron. Och så vill frugan skiljas. Hon tycker inte att jag är attraktiv längre och min fotsvett har blivit ett stort problem i vårat sexliv. Så säger man inte. I alla fall inte på fikarasten. Det var nog därför man uppfann företags-julfesterna. Okey, ni kan vara pinsamma, för ärliga och gå lite väl mycket på känsla... men vi lägger en långhelg efteråt så skammen hinner lägga sig. En ärlighetsdag en gång om året hade kanske funkat bättre. Svenska flaggans ärliga dag typ. Fast man får såklart hissa vilken flagga man vill. Två enkla regler; inget våld och efteråt gills inget man sagt. Man får inte vara sur på någon för något dom sa på ärlighetsdagen. Då får man inte vara med nästa gång. Den dagen skulle ingen behöva fråga; Hur står det till. Man bara; jag vill inte betala för den här bussresan för jag ska till jobbet å jag hatar o jobba. Busschauffören; håll tyst å kyss mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar