fredag 14 maj 2010

En mås
















Ensam mås i varm och konstig tropisk natt. Ser rätt poetiskt o fint ut. Ensam, majestätisk och helt tyst glider den fram.
Direkt efter att jag tog den här bilden började måsen jaga mig. Den semi-hovrade ovanför mig och skrek. Sen började den göra dykattacker fast inte ända ner till mig. Som att skjuta varningsskott i luften. Efter det dök den igen nu ännu lägre och försökte skita på mig. Jag rörde mig samtidigt och måsen missade med någon meter. Det smattrande ljudet i en annars tyst och lugn natt var nästan poetiskt. (Hej alkohol)

Platsen var (natursköna) Jysk parkering. Och måsen såg nog den som dess territorium, i alla fall på natten. Jag blev alfahanad och kommer nu inte få nån birdlove på hela sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar