söndag 19 september 2010

Mediapolitiskt fototest aka. Mig lurar ni inte så lätt. (Eller var det det ni just gjorde?)

Efter all mediahets inför valet om "så blir din plånbok efter valet" så bestämde jag mig att göra ett test. Ett foto före och ett efter. Här är det sanna resultatet av en undersökning så klinisk att till och med vitamininstitutet i Schweiz skulle bli avundsjuka.



Redan här ser vi hur brun verkligheten är. Visst finns det guldkant men den är flagnande. Bullen på plånboken beror mer på dålig design än feta sedelbuntar. Men det är ju utseendet som räknas när budgetar läggs fram och på bilden på junkyard såg allt skitfett ut.



Samma plånbok fast efter valet. Just nu ser den lika dan ut. Lite mer smulor på bordet bara. Slutsats? Döm inte pungen efter frisyren (eller avsaknaden av en) utan orka öppna och rota runt lite din late jävel.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är stor skillnad. På den ena bilden är plånboken klart mörkare i färgen.

    SvaraRadera
  2. Det är samma typsnitt som loggan till bladerunner.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Skönt att jag inte är ensam om att missuppfatta allt.

    SvaraRadera